Salemliberalernas årsmöte 2024 – sikte inställt mot Europa

Tisdag 20 februari 2024

På bild ser du Salemliberalernas ordförande Marlene Ackland tillsammans med Europaparlamentskandidat Nina Larsson

Stärkt engagemang och framtidstro hos Salemliberalerna

Salemliberalernas årsmöte blev en samlingspunkt för optimism och framåtblickande strategier. Här följer en fördjupad titt på kvällens höjdpunkter och de initiativ som skapar en ljusare framtid för Salem och Europa.

Inspirerande dialog med Europaparlamentetskandidat

Salemliberalerna hade förmånen att välkomna Nina Larsson, en framstående kandidat till Europaparlamentet, som delade med sig av sina visioner och idéer. Nina belyste vikten av liberala värderingar i Europaparlamentets arbete, betydelsen av att bekämpa klimatförändringarna, och hur vi kan främja en öppen och inkluderande samhällsordning.

Ny konstellation för Salem

I en tid av politisk omstrukturering står det klart att Liberalerna fortsätter att vara en drivande kraft i Salems kommunpolitik genom Mittenstyret. Denna nya konstellation symboliserar en bredare samverkan över partigränserna, vilket ger nya möjligheter till att effektivt adressera kommunens utmaningar och optimera dess potential.

Vår roll i valrörelsen till Europaparlamentsvaletsvalet

Med Europaparlamentsvalet runt hörnet är Salemliberalernas engagemang och entusiasm mer påtaglig än någonsin. Vårt bidrag till valrörelsen är avgörande för att säkerställa framgång och för att stärka liberala värderingar i Europaparlamentet. Vi fokuserar på att mobilisera stöd och uppmuntra väljare att aktivt delta i valet för att tillsammans arbeta mot en ljusare framtid.

Gemensamma ansträngningar för en ljusare framtid

Årsmötet blev en källa till inspiration och en påminnelse om den kraft som finns i gemensamma ansträngningar. Tillsammans kan vi göra skillnad för Salem och bidra till att bygga ett starkare och mer sammanhållet Europa. Låt oss fortsätta vårt arbete med förnyad energi och fokus på att skapa en positiv förändring.

Genom att följa dessa punkter och aktivt engagera oss i de utmaningar och möjligheter som ligger framför oss, stärker vi vår gemenskap och vår förmåga att påverka både på lokal och europeisk nivå. Tack till alla som deltog och bidrog till årsmötets framgång. Framåt, mot en ljusare framtid för Salem och för Europa!