Besök på Rönninge Gymnasium och Berga Förskola

Lördag 27 april 2024

Den 26 april hade vår gruppledare Åsa Dahl, som också är förste vice ordförande i barn- och utbildningsnämnden, glädjen att besöka Rönninge gymnasium och Berga förskola. Denna dag var en viktig del i vårt kontinuerliga arbete för att höja kvaliteten och utveckla utbildningsmiljöerna i Salem genom att besöka verksamheterna får vi värdefulla inspel direkt från medarbetare och elever.. Tillsammans med nämndens ordförande, Martin Lange (S), tog vi del av de framsteg som görs på plats och diskuterade vägar för framtida förbättringar.

Stärkta utbildningsmiljöer

Vårt besök på Rönninge Gymnasium och Berga förskola var ett tillfälle att direkt observera och utvärdera de pågående initiativen och de framsteg som görs för att förbättra lärandemiljön för våra barn och ungdomar.

• Engagemang i praktiken: Genom att besöka skolor och förskolor visar vi vårt engagemang och får värdefull feedback från både personal och elever.
  • Fokus på förbättringar: Diskussioner med lärare och elever ger oss insikt i vad som fungerar väl och vad som kan förbättras.

Investerar i framtiden

Ett särskilt fokus under besöket var att se hur Skogsängsgårdens förskola utvecklas, vilket är ett projekt som speglar vår vision om att ge alla barn i Salem den bästa möjliga starten i livet.

• Förbättrad start för de yngsta: Investeringar i förskolan är grundläggande för att säkerställa en trygg och stimulerande början på barns utbildningsresa.
  • Grunden för livslångt lärande: En stark förskoleupplevelse lägger grunden för fortsatt lärande och utveckling genom hela skolgången.

Tack till våra utbildningshjältar

Vi vill rikta ett stort tack till alla de medarbetare och elever som gjorde vårt besök så informativt och värdefullt. Era insatser och engagemang är avgörande för vår gemensamma framgång.

• Uppskattning av personalen: Det är viktigt för oss att erkänna och uppskatta de ansträngningar som våra lärare och skolpersonal gör varje dag.
  • Inspiration från eleverna: Elevernas entusiasm och engagemang ger oss ytterligare motivation att fortsätta arbeta för en bättre utbildningsmiljö.

Genom vårt engagemang för en högkvalitativ skolgång och förskola visar vi i Liberalerna att vi är fast beslutna att ständigt förbättra utbildningssystemet i Salem. Vi ser fram emot att fortsätta detta arbete och att se hur våra investeringar i utbildningsmiljöerna kommer att bära frukt långt in i framtiden. Tack till alla som bidrar till denna viktiga process!

Lite bilder från besöket